h1

Tomas Bannerhed till Bokens Dag

juli 30, 2011

REGNIGA DAGAR KAN man med fördel besöka våra två utställningar på Astrid Lindgrens Näs – eller läsa böcker. Jag har just lagt ifrån mig en av årets mest hyllade debutanter, Tomas Bannerhed, som skrivit om ett småländskt småbruk under 1970-talet.

Tomas Bannerhed är en av de medverkande gästerna på Bokens Dag på Astrid Lindgrens Näs den 30 oktober. Jag ser verkligen fram emot samtalet mellan honom och hans förläggare Svante Weyler, som förresten måste ha fått en smärre chock när han fick manuset på sitt bord – för så här bra brukar nog inte debutanter skriva.

Jag har skrivit lite mer om boken på min privata blogg, som oftast handlar om böcker. Kolla gärna där, om du vill veta mer. Och skriv upp 30 oktober i almanackan!

Länken till min privata bokblogg: http://hanssonsblogg.wordpress.com.

Foto (c): Sara Mac Key.

Kommentera

