h1

Sommartävling: vad ska kaninerna heta?

juli 2, 2011

SOM JAG SKREV häromdagen har vi fått två nya kaniner i Hagen på Astrid Lindgrens Näs. Men de saknar namn än så länge!

Därför utlyser vi nu en liten tävling – vi behöver helt enkelt hjälp med namnen! Hankaninen är svart (bilden) och honan brun.

Lämna ditt förslag genom att klicka på kommentarlänken här i bloggen eller mejla till info@astridlindgrensnas.se.

Bästa förslaget vinner räkmacka och valfri dryck (vin/öl eller läsk/vatten) för två personer i vårt kafé + två fribiljetter till våra utställningar (”Hela världens Astrid Lindgren” och ”Pettson och Findus och många fler!”).

Tävlingen pågår fram till den 13 juli och juryn består av mig själv och vår marknadsförare Henriette Westholm. Så kom igen nu och ta chansen!

14 kommentarer

  1. Hankaninen: Prins Florestan
    Honkaninen: Feen Viribunda

    därför att utan det finns möjligen ingen Pippi, Emil och alla andra sagor av Astrid Lindgren


  2. Humpe och Dumpe? Staten och Kapitalet? Fellatio och Cunnilingus? Tommy och Annika?


  3. Hejsan!
    För några dagar sedan skrev jag en kommentar där jag höll jag med en kvinna om att Emil och Ida faktiskt var väldigt passande namn på kaninerna, men både hennes och mitt inlägg verka vara försvunna. Jag tror att hennes var det första och mitt det andra… Mitt förslag var antingen Emil och Ida eller Anton och Alma. Finns det inte kvar?
    Mvh/Jeanette


  4. Hoppel och Poppel


  5. Finns många bra förslag här med Astrid Lindgren-figurer. Om ni inte vill ha sådana namn föreslår jag Nicko och Nickolina. Nicker är ett gammalt smeknamn på kaniner.

    Bodil


  6. Ser plötsligt att min e-postadress blev fel så jag sänder den med denna kommentar….


  7. Och nu försvann den första…
    Om ni inte vill ha Astrid-figurer som namn föreslår jag Nicko och Nickolina. Nicker är ett gammalt smeknamn på kaniner.

    Bodil


  8. Följande har tidigare lämnat sina bidrag:

    Emil och Ida såklart …
    av britt-marie magnusson juni 28, 2011 at tisdag, juni 28, 2011

    Alfred och Lina eftersom de jobbar.
    av Annlouise juni 28, 2011 at tisdag, juni 28, 2011

    Håller med Britt-Marie om att Emil och Ida är kanonbra: Lätt att säga, ett givet par som passar i en hage om sommaren och sannolikt två av de mest omtyckta figurerna av alla i Astrids gigantiska produktion. Konkurrenterna skulle möjligen kunna vara Anton och Alma… 🙂
    av Jeanette Palm juni 28, 2011 at tisdag, juni 28, 2011


  9. Først: Takk for fantastisk blogg, Kjell Åke! Og så til navneforslag: Siden kaninene vel ikke er søsken og siden de muligens trives sammen på en annen måte enn både søsken og Alfred og Lina for den saks skyld, så foreslår jeg Ronja og Birk – da kan vi vente i spenning på å få vite hvor godt kaninene vil trives sammen i framtida! 🙂


  10. Hej
    Jag tycker kaninerna skall heta Ronja och Birk!!


  11. Hej!
    Självklart är Astrid Lingrens figurers namn väldigt passande, men jag tycker Hugo och Hugolina är så sött och det är dessutom två figurer som glömts bort, vilket jag tycker är väldigt synd!


  12. Lindgren*


  13. Här kommer två namn förslag
    Hanen: Tassen
    Honan: Tussen

    / Lena


  14. Honan: Tutti
    Hanen: Frutti



Kommentera

