h1

Om kulturens betydelse

november 3, 2009

ETT LITET LÄSTIPS i all hast är ett inlägg på den lokale vimmerbypolitikern Peter Högbergs blogg. Där ger han sin syn på varför kultur har betydelse även i ett litet samhälle som Vimmerby, möjligen inspirerad av den föreläsning jag hade igår kväll här på Näs.

En annan skribent i Vimmerby som jag gärna läser med stor glädje är den unge Jakob Karlsson på Vimmerby Tidning. Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon länk till hans krönikor, men den som har möjlighet bör absolut suga tag i en papperstidning och läsa. Inte minst hans referat/kommentar av den allsvenska finalen mellan Göteborg och AIK i helgen är en fröjd att läsa för den som gillar skrivkonst och god stilistik. En mycket lovande talang, hade man sagt om han spelat fotboll. Och det säger jag nu också: en mycket lovande författartalang! Håll utkik efter Jakob!


One comment

  1. Tack för länken och visst inspirerade du mig… Det var ett bra samtal i en trevlig miljö



Kommentera

