h1

Ikväll läser jag Ellas Café!

april 7, 2009

ellas_cafe_200IKVÄLL TAR JAG mig an bilderboken Ellas Café – skriven av Martin Widmark, som i morgon (onsdag) är vår gäst i ett författarsamtal.

Idag har jag pratat lite med Martin på telefon om hans författarskap, om LasseMajas Detektivbyrå och om Astrid Lindgren. 

Martin Widmark är i Vimmerby för att träffa skolbarn, just i morgon tredjeklassare.

– Att vara författare är ofta ett ensamt jobb, säger Martin. Men när jag träffar barnen, mina läsare, så känner jag mig mindre ensam.

I morgon, onsdag 8 april klockan 19.00 i Paviljongen här på Astrid Lindgrens Näs är du välkommen att möta Martin. Då kan du dessutom också köpa hans böcker och få dem signerade!  

Välkomna!

Kommentera

